Это на VW. А конкретно у нас как?
Перерыл до чего дотянулся: даже по VW данные разнятся: кто-то говорит, что 180 секунд, кто-то 40, кто-то что свечи остаются включенными 10 минут или до прогрева до 50 градусов... Кто-то утверждает, что через 6 минут свечи просто сгорят.
Hotline Ford отвечала, что 40 секунд - такого быть не должно, привозите в сервис...
Так что вопрос относительно наших движков требует изучения.
==== добавлено =====
Вот, что удалось нарыть пока по BOSCH Common Rail (откопал на форуме Соренто):
The glow plugs responsible for ensuring efficient cold starting. Shortening the warm-up period, a fact which is highly relevant to exhaust emissions. The pre-heating time is a function of the ECM & coolant temperature, controlling the Glow Relay operation. Plugs are able to reach 850°C within a few seconds.
The further glow phases during engine start or when the engine is actually running are determined by a number of parameters which include engine speed and injected fuel quantity. With glow plug temperatures between 950°C and 1050°C reduce smoke and noise emissions.
....
Pre glow :
Glow plug indicator lamp only lights on briefly (self-test function) when IG. is on condition. Other case of glow plug indicator lamp flashing is from the ECM (M/T or A/T setting) It is a check sign
Start glow :
In case of no engine starting after finishing the pre glow situation. When the coolant temperature value is less than 60℃, the maximum glow time lasts 30 seconds. If the coolant temperature value reaches 60℃ within 30 Sec. the start glow is suspended.
Post glow :
In case of after starting but the engine rpm is less than 2500 and the injection fuel volume is less than 75cc/min.
========
Не отсюда ли взялись пресловутые 60 градусов?
Осталось неясным только одно - "Post glow" имеет ограничение по времени?
Но всеравно это другой двигатель...